Hai Follower !

Pages

Friday 29 May 2015

KEK LAPIS

Assalammualaikum, hai ! :D



Di akhir-akhir semester ni aku sibuk sikit, semenjak join program BEEHIVE UMK hari tu , semangat keusahawanan ni semakin menebal dalam diri . Dr Kumara yang sama group dengan aku masa program BEEHIVE tu pun tanya kami, kami ada apa-apa barang tak utk dijual. Aku pun terus teringatkan business kek lapis abang dan akak ipar aku. Jadi, aku pun usulkan la boleh tak aku berjual? Pertanyaan aku tu pun mendapat sambutan yang menggembirakan hati aku. Dan dari situ bermula la kehidupan aku sebagai seorang peniaga . ecewah !:-p




Ha… menarik kan pendahuluan cerita aku ?




bermula dua minggu lepas aku start la ambil order untuk kek lapis ni … itupun setelah mengadakan rundingan rasmi dengan andak. Alhamdulillah segala perbincangan dipermudahkan oleh Allah dan persetujuan dapat diperolehi tanpa berlakunya pertumpahan darah. Uhuk uhuk





tempahan tak banyak sangat sebab masa tu taster tak de lagi. Antara orang yang order rummet rummet hakak, ira ngn zaf, dila dan miza je..… miza sorang pos ke kampung, bg keluarga mentua sebuku … keluarga sendiri sebuku … (hmm , belum kawen pandai kau tackle ye miza ?) yang lain semua C.O.D je dengan sis . ehh … masuk bab bisnes terus jadi sis … :p . perlu ke ek mention nama customer ni ? jawapannya perlu ! sebab diorang adalah customer terawalll sis sepanjang hidup sis bergelar peniaga … jadi me-mention-ing mereka semua adalah salah satu penghargaan ! kihkih , thanks chuolsss :-*

Taraaaaaa !!! ini la kek-kek yang available utk dijual :D ! (pssttt… sis suka pelangi and choc Cadbury tu .. SEDAP! Seriously !)




kelmarin dapat dah parcel yg mengandungi taster dah tempahan awal. Dah siap deliver dan bagi market potential rasa … Alhamdulillah .. ramai yang suka air tangan abang n akak ipar sis … tempahan pun meningkat, tak berenti whatsapp masuk tanya pasal how to order…how about the price … bla bla bla … hehe , sampai tak sempat sis nak study … ops ! heh heh heh .


Isi perut parcel setelah sis dengan gelojoh merobek sampulnya ! HAHA . sebenarnya sebab takut kek kemik !




minggu ni last order, hari ni.. jumaat... itupun ada kek yang dah closed order for this week… sorry sayangs sayangs yang nak order tapi dah closed order utk kek tu … chuols order jenis lain lak ye .. confirm sedap jugakkk :D . hihi , Feedback cust setakat ini boleh tgk bawah nii :D

:)

 smpai nk mengugut ... haha

sesapa yang berminat nak order, nak tanya harga , nak tanya bagi tempahan ke … hari raya ke .. jamuan ke … makan makan ke ….. dan apa jua ke la … jangan duk segan silu ye … whatsapp je sis . In Shaa Allah fast reply . :)


Whatsapp: 017-7935439 (Azza Mastura)
Facebook: Azza Mastura Abd Rahman
Email: mermaid94@gmail.com (ikan duyung , hengko hadoo ? kahkah)



p/s: supposedly I’m having my fieldtrip tonight and also next week, going to Zoo Negara and Chenderoh but unfortunately, transportation is kind a big problem here in UMK Jeli. *sigh



No comments:

Post a Comment

Tweet Tweet