Hai Follower !

Pages

Monday 13 October 2014

Key Ell , day 1



Assalammualaikum dan selamat sejahtera kepada semua hendaknya . 




oleh sebab dah tercakap pasal kembara ke kuala lumpur sempena cuti semester tiga bulan , maka terdetik la di hati hamba untuk serba sedikit berkongsi tentangnya di halaman blog yang tak seberapa ini .. haaa gitewww ~




ok , pada tanggal 14 ogos 2014 , aku dan teman baik aka ira berangkat menuju ke ibu kota , bandaraya kuala lumpur pada jam 1400 (aku terlambat sampai dan naik bas pada jam 1415, mujur bas tu tunggu kitorang, fuhh . ==' . semua gara gara aku ingat bas gerak kol 2 stgah) . masuk dalam bas, dengan gagah beri salam , org yang dalam bas tu memasing muka macaammm ........ "dah la lambaatt , buat la cara dah lambat" heh heh heh . sory bangkak . ehhh , abang , akak :p




perjalanan mengambil masa tiga jam setengah, kitorang tak dapat tido sebab ade budak kecikk yang duk depan kitorang asyikk la dia mengagah kitorang , sampai wonder plak aku , aku ni berwajah baby face sangat ke cane ni ? ahaks . dan setelah aku buat buat mengekek macam baby sesikit , maka tiba lah ke terminal bas selatan (TBS) pada jam 1730.




haaa .... tu diaaa ... TBS 




lepas solat asar kat situ, terus ke stesen LRT melalui jalan yang menghubungkan antara TBS dan stesen tu . masa ni mmg cuak la eak pasal ira dah dijemput pakcik dia . memikirkan hal itu , aku dah pun helo helo fren (? haha) yg ada di kl ni utk mmbantu , katanya dekat tempat kejenye ngn TBS , ha , dan sedang elok la , ekal sampai , aku pun gerak ...... 




dengan berkobarnya beli tiket bagai , aku ni noob gilaaaa sebab kali terakhir naik kl adalah waktu sebelum aku masuk matrik dulu , haha . makan tahunnn . aku bukan tak pernah naik lrt ni .. penah ... tapi mase akak aku convo dulu ... ermmm ... masa tu aku sekolah rendah agi .. darjah tiga ... selim melimm badan ... hitam pun boleh tahan agi mase tu ... kahkah . mase tu sistem tiket tu lagi ... datang 11 tahun kemudiannya dah guna sistem token . main touch touch aje kauuuu . haaa . 





rupa rupanya ... si ekal ni pun tidak berpengetahuan sangat pasal bende alah ni ... hahaha . yg ni mmg lawakk . harapkan pagar, pagar makan padi. niatnye nak turun kat kl sentral ... tiket dua orang jadi 6 ringgit ... aku ingatkan ianya normal upenye takk .. haha , mujur orang belanja . ;D





janji nak jumpe eevon kat kl sentral ... tapi aku tersilapp ... supposely transit dekat stesen masjid jamek , tapi aku terus kan satu stesen , bandaraya . (padan la tiket mahal) dah turun baru tepon eevon , upenye salahhh daa ... lepas isi perut dengan kepok basah jual at bawah tu , kitorang naik balik , patah balik stesen masjid jamek .. masa ni macam dah pro sikit la memasing ... macammm . 





dipendekkan cerita , jumpa jugak akhirnya dengan eevon , membebel kemain dia , habisss , nak salahkan sapeeee ... yg aku ni baru datang n dah lama tak naik lrt ... yg membantu aku , si ekal pun ... baru pes timee nak naik lrt, ha . dah tu, nak salahkan sape ? salah sape ? haa..... ecewahh ! 






pastu , ucap terima kasih pada ekal , dan truskan perjalanan dari masjid jamek ke stesen setiawangsa, menuju ke rumah eevon , sampai kat stesen setiawangsa , tepuk tampar , tarik rambut eevon , cubit dia , tumbuk dia , pastu barulah parent dia sampai . hahahaha , puas buli dan dibuli oleh dia , baru dapat rasa dihargai sbb kne peluk ngn mak dia , nak harap eebbbooonn ... waktu balik je dia pelok titewww...(sobs) pastu, kitorang get in the car ...menuju ke kedai mamak , auntie nak bawak pi makan katanyaa . 





 lepas makan tu terus ke rumah eevon .... dalam kereta memang duk bercakap je tak berhenti ... mmg tak reti malu tol , dahla datang tempat org ,==' haha  haihh , kelemahan aku ni je la . berhenti bercakap bila tido je . nasib uncle ngn auntie tak kisahh . kena pulakk dengan melayu-kedah diorang tu .... lagi laaa , best jee layan cakap . hahaha . sampai je flat polis umah eevon terus lepak lepak , mandi n zzzzzzzzzz ...... 




tido tak awal pun sbnarnye ... tapi bersiap sedia utk jejalan hari esoknyeee ... wuhuuu .. stay tuned . ecewahhh !














No comments:

Post a Comment

Tweet Tweet